Alla inlägg under september 2011

Av Sara Nyströmer - 26 september 2011 21:08

Tog en tripp till London igår. Åkte dit med några stycken, men alla ville inte göra samma saker så vi delade på oss. Jag passade på att shoppa lite, gick dock inte super bra. Det började med att jag gick in i en av dom få butikerna i London runt Oxford street med alternativa kläder, och så klart är det en sån butik som har turistsäljare. Alltså sånna som först säger ett bättre pris än vad det står på plagget, och sedan frågar hur mycket man vill ha det för. Hatar sånna säljare!

Sen gick jag till primark. Finns en i Cambridge också men den är inte lika stor som den i London. Där hittade jag i alla fall en svart bollero med svarta blommor gjorda i tyget, ville helst ha en vit eller röd men det fanns ingen av dom färgerna så det fick bli den svarta. Sedan gick jag till Englands motsvarighet till Glitter fast denna är 100 gånger bättre. Clairs heter den i alla fall, tänkte kolla efter ett skärp för att jag glömde att ta med ett hemifrån och jag kan inte använda ett av mina byxor utanför mitt rum utan att ha skärp. Hittade så klart inget. Så jag gick tillbaks till Piccadili Circus där jag och dom andra skilldes åt. 


Väl där hade jag lite tråkigt så jag hittade en mini galleria där det fanns butiker som sålde manga och mario prylar. Försökte då hitta en mari väska utan framgång. Hittade yterligare en Clairs butik och där hittade jag faktiskt ett skärp men den fanns just då inte i min storlek så ska gå till dom två butikerna här i cambridge och kolla efter den där. Köpte dock ett par regnbågsfärgade strumpor där tårna är "separerade" om ni nu fattar vad jag menar. Har inte haft sånna på väldigt många år och av nån anledning har jag letat efter sånna det senast året. Kollade runt i resten av butikerna i gallerian och hittade en butik som sålde Hell Bunny kläder för halva priset. Blev superglad tills jag såg vilka storlekar det var. Large och x-large på dom flesta. Provade large i den jag tyckte var finast även fast jag visste att den skulle vara för stor. Då blev jag lite besviken så jag gick tillbaks till PC igen vilket låg bara femtio meter bort. Fast jag kom inte ända fram förens jag vände tillbaks och provade en klänning som inte var den finaste men ändå fin och den var i storlek medium. Jag kunde ha den utan att den såg för stor ut så jag köpte den. Kostade bara 14,99 pund vilket motsvarar ungefär 150 kronor. Älskar Hell Bunny så är hur nöjd som helst. Bästa köpet jag har gjort på länge!




Min nya klänning!


   


I en av butikerna med manga och mario prylar.

Av Sara Nyströmer - 10 september 2011 21:46

...Cambridge! I alla fall i morgon har det gått en vecka sen jag kom hit. har under veckodagarna haft lektioner antingen på förmiddagen eller på eftermiddagen så jag har fått sovmorgon två gånger denna vecka. Bor som sagt i studentkorridor i ett dubbelrum med en japansk tjej vid namn Eri. Eftersom jag har haft lektioner under veckan och har varit för trött (har desutom varit förkyld under veckan) för att göra något annat än att se på serier eller på film så har jag inte hunnit med något annat än just lektioner, äta, se på film och sen sova. men i dag bestämmde jag mig för att gå (den här gången gick jag faktiskt den 30 minuter långa vägen dit) till Grafton Shopping center där bland annat Primark finns. Älskar den butiken. Billiga men snygga kläder. Hittade inte så mycket denna gången men jag kommer nog gå dit flera gånger har jag en kännsla av. Sen så hittade jag en butik som heter: Poundland, och det är precis som namnet säger. allt kostar ett pund. Där hittade jag bara en sak denna gången. lägger upp bilder på två av sakerna jag har köpt idag.


  Min aldelles egna Star Wars t-shirt. Köpt på killsidan men i den minsta storleken. 




  En topp/bustier som liksom t-shirten är köpt på Primark.

      

Ovido - Quiz & Flashcards