Alla inlägg under april 2011

Av Sara Nyströmer - 25 april 2011 18:16

I fredags kom jag hem från en fem dagarsvistelse i paris/disneyland. Var där med pappa, min plastmamma  och min lillesyrra. Mitt största krav på disneyland var att jag skulle få se Sallyman från monsters inc filmen. Är ett stort fan av den filmen. Vi såg honom vid ett ställe där man kunde fotas med figuren också men då skulle vi ställa oss i en kö till en berg-och-dalbana och när vi skulle gå dit igen var han inte kvar. Men jag fick en bild eller två i alla fall, så jag blev nöjd av det också.

När vi kom tipp vårt hotell i paris var våra rum inte städade än men städerskan kom när vi skulle gå ut på stan för att shoppa. Köpte inget den dan men dagen därefter köpte jag en vi maxi klänning. Kan ni tänka er det, jag som nästan bara har svarta klänningar nu för tiden köpte en vit klänning. Men den var superfin och kostade bara 25 euro. Så det var verkligen ett kap. Ska bli roligt att se folks miner i skolan den dan jag har på mig den. Men nu till dety dåliga. När jag skulle ta lite mer pengar ur min plånbok som har legat i min stängda väska i innerfacket så även den var stängd så saknas det 10 euro. Först tror jag att jag har slarvat bort den nånstans. Men när jag sen står i kassan på taxfreen på flygplatsen kommande dag märker jag att en eurosarna jag hade i myntfacket är borta också. Och då har jag inte ens öppnat det facket under hela resan förens då. Min plastmamma märkte en dag efter att vi kom hem att en nyöppnad sminkkräm även den är borta. Och inte bara det så är en ipod borta också. Vi har anmält det till polisen då ipoden kostar en hel del och min plastmamma fick den i julas. Alltså väldigt ny.

Ja, ja. gillade inte paris så mycket i alla fall. Jag blev inte så där kär i staden eller folket som man har blivit i till exempel London eller Rom. Åker nog inte tillbaks dit. i alla fall inte på tio år.


   Sallyman (aka misse)



Dagens låt: In flames - the chosen pessimist

Är kär i denna låten just nu. Även för folk som inte gillar metal men uppskattar rock gillar nog denna. 

Av Sara Nyströmer - 13 april 2011 19:37

Har äntligen fått min studentmössa! Här kommer en bild på hur den ser ut. Dock ingen bild där jag har på mig den då jag ser ut som ett vrak idag.


    

Vad tycks?

Av Sara Nyströmer - 13 april 2011 12:19

Jag har på den sämsta möjliga veckan blivit sjuk. Imorgon har jag nationella prov i svenska hela dagen, det är uppsatsdelen som jag ska göra. Snackade med läraren och hon sa att jag inte behöver sitta alla fem timmar. Men jag tror ändå inte att resultatet kommer att bli så bra. Har ont i hela kroppen, troligtvis feber, halsont och täppt i näsan som fan. 

Sjukanmälde mig idag så att jag kan vila upp mig lite. Ska tillbringa dagen med att kolla på film och börjar med The ring 2. Får se om jag skrattar lika mycket som jag gjorde första gången jag såg den. Va dock lite flummig när jag såg den så jag ger den en till chans. Vem vet, kanske sommnar den här gången i stället.



Dagens låt: Iron - Within Temptation


Varje gång jag lyssnar på denna undrebara låt har jag svårt att sitta still, Viket kan bli lite jobbigt när man sitter på bussen.

Av Sara Nyströmer - 10 april 2011 23:38

Har äntligen hittat kläder till studenten! Kjolen har jag haft i tre veckor redan men korsetten köpte mamma i fredags. Min tanke från början när jag köpte kjolen (från kappahl, svart kjol till knäna ungefär fram och längre bak) var att jag skulle antingen sy eller köpa en vit korsett med svarta band. Men när jag väl skulle gå till en second hand butik som jag blev tippsad om var butiksägaren inte där. Så mamma gick förbi butiken på vägen hem i fredags. Väl där hittade hon en vit som var underklädes korsett och den svarta som jag nu har i min garderob. Mamma sa även till butiksägaren att jag hade varit där när inte hon var där och då sa hon att jag skulle ha ringt. Hon hade tydligen varit i området och om jag hade ringt hade hon kommit. Men men jag fick min korsett och den är jätte fin. Butiksägaren la även en lapp med ett snällt medelande till mig. Hon verkar vara supertrevlig så jag ska defenitivt gå dit nån gång senare. Butiken är "saker och ting" och ligger på sturegatan 28. Tillbaka till kläderna. Båda är som sagt svarta, även om det inte är som traditionen är att tjejer ska ha vita kläder på studenten, men vem säger att man inte få ha svart igentligen? Killarna har det ju så varför får inte jag ha det då också? Det ända som behövs nu är skor och handskar. 


Mamma sa att jag skulle leta efter röda skor och handskar då det blir en snygg brytning mot det svarta, men jag älskar lila så vi får se hur det blir. 

Ska i alla fall till frankrike nästa söndag så då ska jag kolla om jag hittar nåt där.

Ska dit med pappa, min plastmamma Kerstin och min lille syrra Stella. Först ska vi vara på disneyland resort tre nätter men sen ska vi vara i Paris ett par dar. Ser såm fram emt resan. Ska få se (om jag har tur) Sallyman från Monsters inc filmen. Monsters inc är min favorit film av alla disney filmer. Typ den gulligaste filmen som har gjorts. Förutom Wall-E så klart. 


 


Kommer inte på nåt mer att skriva just nu. Kanske skriver mer under veckan, om inte skriver jag igen på fredag eller lördag näst nästa vecka.

Ha det bra!


Dagens låt: Voulez-vous - ABBA

Av Sara Nyströmer - 8 april 2011 16:40

Som jag skrev tidigare blev jag mobbad när jag gick i högstadiet. Mobbingen gick så långt att jag och mina föräldrar inte såg nån annan utväg än att jag fick byta klass. Även om mobbingen slutade så var smärtan fortfarande kvar. Jag kan än i dag må dåligt av det som hänt men det är mycket bättre nu. Tre år efter att jag byte klass anmälde vi skolan för att inte ha gjort tillräckligt för att hjälpa mig. Och i september förra året fick vi reda på att dom hade kommit fram till att skolan inte hade gjort tillräckligt. Vilken lättnad! Det att nån annan än min familj sa att det som hade hänt mig var mobbing och att det inte var mitt fel kändes så otroligt skönt.


Men som jag sa så mådde jag inte bra så fort jag hade bytt klass. Jag stängde in mig i min egen bubbla och det jag gjorde om dagarna var att titta på tv, äta och sova. Även om vissa dagar var bättre än andra så kunde man i bland till och med se på mig när jag mådde som dåligast. Dom dagarna hade jag bara svarta kläder på mig och inget annat. Ju mer svart destå mer ledsen var jag. När jag började på Vackstanäs gymnasium var det som en nystart för mig. Även om det var först i tvåan jag verkligen visade vem jag var så mådde jag bättre då än jag hade gjort dom senaste två åren.


Nu när jag ska ta studenten om mindre än två månader är det svårt att förstå att jag har orkat med alltihop. Till och med att fylla arton var svårt att förstå. När vi skulle öva på studentsången var det svårt att hålla tillbaka tårarna. Chansen att jag kommer att böla när jag springer ut är troligtvis 90 %. Jag har tur om jag inte gråter och och inte kan sluta.


Dagens låt: Hard rock halleluja - Lordi


En av låtarna som gjorde att jag blev jag.

Ovido - Quiz & Flashcards