Direktlänk till inlägg 21 juli 2013

Lärare

Av Sara Nyströmer - 21 juli 2013 17:54

Det jag nu tänker skriva är inte riktat mot en bara en lärare utan nästan alla lärare i grundskolan.


När jag var runt 11 år och var med min dåvarande bästis ute på skolgården hittade vi en gren som var ungefär 1 meter lång och så bred att jag inte munde ta mina fingrar runt den. Barn som vi var började vi anvälnda grenen i våran lek. På den delaen av skolgården vi höll till var längst bort från själva skolbygnaden men inte längre än 50 meter så man kan lätt se vad som händer om man är vid ett fönster och tittar ut. Där vi var fanns även några slags bänkar formade som en oval utan ryggstöd. Vid ett tillfälle ställer jag mig upp på en av dessa vilket gör att jag hamnar ca en halv meter upp i luften jag har även grenen i händerna. Fram kommer då en kille ifrån en pararell klass och frågar om han kan få grenen. Både jag och min kompis säger nej. Vi hade hittat den först bla bla bla..

Han börjar då bli ilsken och kräva att jag ska ge honom den. Jag ställer mig då mer bredbent så att han inte kan komma upp på bänken och håller grenen ifrån honom. Han går då runt bänken och säger att jag ska ge honom den så att han kan slå mig med den. Detta gör att jag till slut håller grenen överhuvudet och försöker kolla runt om jag kan se nåon som kan hjälpa mig. Min kompis vet jag inte vad hon gör men hon har nog insett att hon inte kan hjälpa mig utan att han ska gå på henne istället. På grun utav att jag håller grenen utom räckhåll från honom blir han ännu argare. Han börjar istället säga att jag ska ge honom den så att han kan slå ihjäl mig med den. Jga blir så klart rädd men det enda jag kan göra är att säga nej och hålla grene över huvudet. Efter några minuter ger han upp och går ilsket därifrån.

När rasten en kort stund senare är slut och jag går mot mitt klassrum går jag förbi en lärare som har varit på skolan sen jag började där på dagis. Hon säger att hon såg vad som hände och sa att det var modigt av mig.


Jag undrar hur i helvete en lärare tänker när hon ser en 11 årig tjej som inte är längre en 150 cm stå på en bänk med en stor gren överhuvudet och en kille som tydligt är arg och vill åt grenen sammtidigt som tjejen skakar på huvudet tänker. Den enda tanken som jag kan komma på är att hon tror att han frågar snällt. Men varför gick hon inte fram och kollad vad som faktiskt hände? Tänkte hon "det där verkar hon klara så bra själv" eller?? När hade hon reagerat igentligen? När killen hade fått tag i grenen och gjort sanning i det han sa??


Detta är bara ytterligare en situation där jag anser att lärarna inte gör sitt jobb utanför klassrummet. 


...och folk undrar varför jag inte gillade att gå till skolan i grundskolan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Nyströmer - 28 september 2014 20:03

Även om jag inte är rädd/har fobi för hundar längre så har jag 18 års erfarenhet hundägare som inte visar respekt när dom är ute med hunden. Och tro mig det finns hur många som helst. Så jag tänkte ge några exempel.   1. Inte har sin hund i koppe...

Av Sara Nyströmer - 27 augusti 2013 13:09

Har insett dom senaste dagarna att jag inte får någon "kick" av depp musik. I alla fall inte på samma sätt som förut. Men jag antar att det är för att jag är mycket gladare nu för tiden. Dessutom har jag inte haft någon jobbig dag där musiken är den ...

Av Sara Nyströmer - 13 juli 2013 21:45

att ju närmare en tenta/omtenta man kommer ju mer nedstämd man blir? Fast sen är det ju också FEMTE gången jag ska göra skiten och i princip hela min utblidning ligger på att jag ska klara den. Så jag har en anledning men ändå... ...

Av Sara Nyströmer - 22 maj 2013 21:33


om personen man fall för fanns i verkligheten. Jag menar bara som omvecklings skull (sarkasm). Den här gången var personen i alla fall mänsklig och inte vampyr eller anna varelse.     Appropå fiction så har jag blivit helt inne på "Underworld" fi...

Av Sara Nyströmer - 19 maj 2013 16:02

Har nu endast två veckor kvar av plugg innan jag får sommarlov vilket känns jätteskönt. Min sista föreläsning var i fredags och jag har ett seminarium kvar pluss två tentor att skriva. Sen tänker jag ha minst en vecka att bara vara där jag tänker läs...

Ovido - Quiz & Flashcards