Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Paris

Av Sara Nyströmer - 25 april 2011 18:16

I fredags kom jag hem från en fem dagarsvistelse i paris/disneyland. Var där med pappa, min plastmamma  och min lillesyrra. Mitt största krav på disneyland var att jag skulle få se Sallyman från monsters inc filmen. Är ett stort fan av den filmen. Vi såg honom vid ett ställe där man kunde fotas med figuren också men då skulle vi ställa oss i en kö till en berg-och-dalbana och när vi skulle gå dit igen var han inte kvar. Men jag fick en bild eller två i alla fall, så jag blev nöjd av det också.

När vi kom tipp vårt hotell i paris var våra rum inte städade än men städerskan kom när vi skulle gå ut på stan för att shoppa. Köpte inget den dan men dagen därefter köpte jag en vi maxi klänning. Kan ni tänka er det, jag som nästan bara har svarta klänningar nu för tiden köpte en vit klänning. Men den var superfin och kostade bara 25 euro. Så det var verkligen ett kap. Ska bli roligt att se folks miner i skolan den dan jag har på mig den. Men nu till dety dåliga. När jag skulle ta lite mer pengar ur min plånbok som har legat i min stängda väska i innerfacket så även den var stängd så saknas det 10 euro. Först tror jag att jag har slarvat bort den nånstans. Men när jag sen står i kassan på taxfreen på flygplatsen kommande dag märker jag att en eurosarna jag hade i myntfacket är borta också. Och då har jag inte ens öppnat det facket under hela resan förens då. Min plastmamma märkte en dag efter att vi kom hem att en nyöppnad sminkkräm även den är borta. Och inte bara det så är en ipod borta också. Vi har anmält det till polisen då ipoden kostar en hel del och min plastmamma fick den i julas. Alltså väldigt ny.

Ja, ja. gillade inte paris så mycket i alla fall. Jag blev inte så där kär i staden eller folket som man har blivit i till exempel London eller Rom. Åker nog inte tillbaks dit. i alla fall inte på tio år.


   Sallyman (aka misse)



Dagens låt: In flames - the chosen pessimist

Är kär i denna låten just nu. Även för folk som inte gillar metal men uppskattar rock gillar nog denna. 

 
 
Heli

Heli

1 maj 2011 18:48

Jag tycker också mycket mer om London än Paris. Har varit där två gånger, men längtar inte tillbaka.

http://heliotropen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Nyströmer - 28 september 2014 20:03

Även om jag inte är rädd/har fobi för hundar längre så har jag 18 års erfarenhet hundägare som inte visar respekt när dom är ute med hunden. Och tro mig det finns hur många som helst. Så jag tänkte ge några exempel.   1. Inte har sin hund i koppe...

Av Sara Nyströmer - 27 augusti 2013 13:09

Har insett dom senaste dagarna att jag inte får någon "kick" av depp musik. I alla fall inte på samma sätt som förut. Men jag antar att det är för att jag är mycket gladare nu för tiden. Dessutom har jag inte haft någon jobbig dag där musiken är den ...

Av Sara Nyströmer - 21 juli 2013 17:54

Det jag nu tänker skriva är inte riktat mot en bara en lärare utan nästan alla lärare i grundskolan.   När jag var runt 11 år och var med min dåvarande bästis ute på skolgården hittade vi en gren som var ungefär 1 meter lång och så bred att jag i...

Av Sara Nyströmer - 13 juli 2013 21:45

att ju närmare en tenta/omtenta man kommer ju mer nedstämd man blir? Fast sen är det ju också FEMTE gången jag ska göra skiten och i princip hela min utblidning ligger på att jag ska klara den. Så jag har en anledning men ändå... ...

Av Sara Nyströmer - 22 maj 2013 21:33


om personen man fall för fanns i verkligheten. Jag menar bara som omvecklings skull (sarkasm). Den här gången var personen i alla fall mänsklig och inte vampyr eller anna varelse.     Appropå fiction så har jag blivit helt inne på "Underworld" fi...

Ovido - Quiz & Flashcards