Direktlänk till inlägg 11 mars 2013

Vill man vara fin får man lida pin...

Av Sara Nyströmer - 11 mars 2013 19:37

I dagens utseendefixerade samhälle ska man som de flesta vet vara  lång och smal med len och fin hud. Jag passar inte in i den beskrivningen. Visst jag är kanske hyfsat smal men jag är 156 cm och hud som är långt ifrån len och fin. Har sen jag var ca 11 år haft problem med finnar/akne. Har prövat allt från receptfria gel, salvor med mera och jag har även provat på att äta receptbelagda kapslar och receptbelagda geler. Inget har hjläpt mer än att det har blivit mindre rött. Så när jag fick en Smartbox av min pappa i studentpresent tänkte jag använda den till att göra en ansiktsbehandling i morgon. Vet att det inte kommer att hjälpa med en behandling men det är en början i alla fall. Dessutom kommer jag att få en hudanalys vilket kan säkert hjälpa mig i kommande behandlingar. Eftersom det troligtvis inte kommer att hjälpa med bara en behandling har min mamma och jag redan kollat upp kliniker och personer som gör aknebehandlingar. Hos den frisören vi båda har gått till jobbar en som gör behandlingar så jag kommer troligtvis att gå dit. Det enda som hindrar mig är mig själv.


Som ni kanske förstår tycker jag inte direkt om mitt utseende. Jag har aldrig tyckt att jag är vacker. Jag gillar i princip ingenting med mitt ansikte (om man inte räknar mina ögon). Och det har även hindrat mig i sociala situationer. Inte just att andra tänker på det utan att jag tänker på det. Men så är det hela tiden för mig i sociala situationer. Jag tänker ofta negativa tankar i sociala situationer, inte bara för mitt utseende men för annat också. Oftast är tänkarna ungefär så här: "Om inte jag gillar hur jag ser ut, hur kan andra göra det?", "hur kan dom vilja umgås med MIG?" Även om folk säger till mig varför så tror jag dom aldrig. Troligtvis för att jag inte tror på mig själv.

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Nyströmer - 28 september 2014 20:03

Även om jag inte är rädd/har fobi för hundar längre så har jag 18 års erfarenhet hundägare som inte visar respekt när dom är ute med hunden. Och tro mig det finns hur många som helst. Så jag tänkte ge några exempel.   1. Inte har sin hund i koppe...

Av Sara Nyströmer - 27 augusti 2013 13:09

Har insett dom senaste dagarna att jag inte får någon "kick" av depp musik. I alla fall inte på samma sätt som förut. Men jag antar att det är för att jag är mycket gladare nu för tiden. Dessutom har jag inte haft någon jobbig dag där musiken är den ...

Av Sara Nyströmer - 21 juli 2013 17:54

Det jag nu tänker skriva är inte riktat mot en bara en lärare utan nästan alla lärare i grundskolan.   När jag var runt 11 år och var med min dåvarande bästis ute på skolgården hittade vi en gren som var ungefär 1 meter lång och så bred att jag i...

Av Sara Nyströmer - 13 juli 2013 21:45

att ju närmare en tenta/omtenta man kommer ju mer nedstämd man blir? Fast sen är det ju också FEMTE gången jag ska göra skiten och i princip hela min utblidning ligger på att jag ska klara den. Så jag har en anledning men ändå... ...

Av Sara Nyströmer - 22 maj 2013 21:33


om personen man fall för fanns i verkligheten. Jag menar bara som omvecklings skull (sarkasm). Den här gången var personen i alla fall mänsklig och inte vampyr eller anna varelse.     Appropå fiction så har jag blivit helt inne på "Underworld" fi...

Ovido - Quiz & Flashcards