Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

söndag...

Av Sara Nyströmer - 16 maj 2010 21:47

Idag har jag och min älskade mamma varit på utflykt till gustavsberg och gått på deras outlett där jag köpte två mumin koppar.

 

   

 

 

 

Koppen med den bruna figuren (kommer inte ihåg vad den heter) har jag en annan kopp fast med ett annat motiv på sen tidigare. Jag vet inte riktigt vad det är som gör att jag gillar den bäst men jag är helt kär i den! 

 

Sen när vi kom hem satte vi oss i bilen igen för att övningsköra för första gången. Det gick faktiskt bättre än förväntat, det kanske är så att alla dom timmarna jag har suttit och spelat mario kart gör så att det går lättare för mig. man vet aldrig.

Vi övade bara på att starta, bromsa och att svänga men det är ju första gången oxå. Det enda problemet är att jag har svårt för att starta då jag släpper på kopplinen för snabbt och inte har tillräckligt med gas. Men jag upptäckte oxå att jag var bra på at bromsa utan att få motorstopp. Skitkul var det.

 

Sen har jag oxå kommit på vad jag ska spara pengar till. En Mini Cooper! Jag absolut älskar den bilen och har säkert gjort det sen jag gick i femman. Om man har tur så kan man få en hyfsad men gammal för 30-80 000 kr. Men som tur var så dröjer det tills jag ens har skaffat körkort. Men det är bra att börja i tid. Och om jag inte hittar en bra mini cooper som första bil kan jag tänka mig en bubbla, fast dom är ännu äldre :P

 

      

Så här ser min drömbil ut: Vit mini cooper cab med svarta render på motorhuven och sen ska den ha svarta sidspeglar. Och kanske ränder på sidan, har inte bestämt mig ännu.

 

Dagens låt:

Hitchin´a ride - Green Day

 

Kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Nyströmer - 28 september 2014 20:03

Även om jag inte är rädd/har fobi för hundar längre så har jag 18 års erfarenhet hundägare som inte visar respekt när dom är ute med hunden. Och tro mig det finns hur många som helst. Så jag tänkte ge några exempel.   1. Inte har sin hund i koppe...

Av Sara Nyströmer - 27 augusti 2013 13:09

Har insett dom senaste dagarna att jag inte får någon "kick" av depp musik. I alla fall inte på samma sätt som förut. Men jag antar att det är för att jag är mycket gladare nu för tiden. Dessutom har jag inte haft någon jobbig dag där musiken är den ...

Av Sara Nyströmer - 21 juli 2013 17:54

Det jag nu tänker skriva är inte riktat mot en bara en lärare utan nästan alla lärare i grundskolan.   När jag var runt 11 år och var med min dåvarande bästis ute på skolgården hittade vi en gren som var ungefär 1 meter lång och så bred att jag i...

Av Sara Nyströmer - 13 juli 2013 21:45

att ju närmare en tenta/omtenta man kommer ju mer nedstämd man blir? Fast sen är det ju också FEMTE gången jag ska göra skiten och i princip hela min utblidning ligger på att jag ska klara den. Så jag har en anledning men ändå... ...

Av Sara Nyströmer - 22 maj 2013 21:33


om personen man fall för fanns i verkligheten. Jag menar bara som omvecklings skull (sarkasm). Den här gången var personen i alla fall mänsklig och inte vampyr eller anna varelse.     Appropå fiction så har jag blivit helt inne på "Underworld" fi...

Ovido - Quiz & Flashcards