Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Sara Nyströmer - 6 maj 2010 14:41

Hejsan, har inte orkat skriva på ett tag nu. Ska försöka bättra mig men vi får se hur det blir.

Om fyra dagar är det bara 7 månader kvar tills jag fyller 18, kommer att bli så skönt. För mig innebär min 18 års dag att jag blir "fri". Ingen kan säga åt mig vad jag får göra och inte, förutom lagen dårå. Jag kan göra vad jag vill och jag ska göra det oxå!!

Jag vet redan vad jag vill göra på min födelsedag. Jag fyller år på en fredag i år så jag får vara i skolan under dagen och sen på eftermiddagen och kvällen hade jag tänkt, brar tänkt inte bestämmt, att jag skulle köpa två öl på konsum (första gången) och sen ha en mys kväll med min älskade mamma. Sen blir det nog sista året det blir släcktmiddag för mig på några år. Känner inte något behov av att ha släcktmiddagar längre. Jag har förendrats och blivit äldre liksom. Det kommer nog att vara konstigt dom första åren, men jag vill faktiskt fira med mina nära och inte hela tjocka släckten. Om ni förstår vad jag menar.

 

I morron är det sista delproven i Engelska B, ska bli skönt att få det gjort även om det börjar 08 40 och slutar vid lunch. Sen ska jag ängna resten av dagen fram till två när jag ska åka hem igen åt att ta fram mönster till ett par trosor jag ska göra i förgupningen i Textil och konfetion. Jag hade dels tänkt göra ett par boxer trosor och sen några i vanligare model med spets på. Jag tror att det blir snyggt. Jag har redan köpt tyget och det är rosa randigt, rätt så mycket sara i den.

 

Dagens låt:

1000 miles - Vanessa Carlton

Sjukt gammal låt men den är så bra!

 

Ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards