Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Rubrik saknas

Av Sara Nyströmer - 28 maj 2012 21:05

Vill börja med att gratta Loreen för vinsten i Eurovision song contest i lördags. Som den schlagernörden jag är började jag att gråta lite smått när fjärde eller femte landet gav sina poäng. Det kändes redan då som att vi skulle vinna. Senaste gången när Charlott Perreli (eller Nilsson som hon hette då) vann var jag bara 7 år gamal så jag minns ingenting. Dock l´vet jag att jag lyssnade och dansade till hennes låt på mitt rum många år efter. Gör det nu också minus dansen dårå. Blev så otroligt lycklig när Loreen vann, det var nästan som om man själv vann, på sätt och vis gjorde man det då man är svensk men ni fattar vad jag menar. 



Har inte alls orkat ta tag i plugget den här helgen utan bara slappat. Förutom idag då jag satt ett par timmar med att zick-zacka kanterna på mönsterdelar till en klänninga jag håller på att sy. Har inte ens klippt ut alla delar så det är en bit kvar. Tyget jag har köpt som kommer från IKEA är ett tyg helt i lin och spretar sig väldigt mycket så jag måste göra det tråkiga jobbet innan jag kan sy ihop alla delar.

Anledningen till att jag valde lin tyg var att jag syr en 1300-tals klänning och vill att den ska vara så tidsenlig som det går. Lägger självklart upp bilder på den när den är klar.


Höll på att glömma. I helgen som kommer ska jag åka till Stockholm igen. Kanske inte är så spenande då jag är där ungefär varranan helg, men den här helgen är lite speciell. Min farfar ska komma till sverige för första gången på fyra år och det ska bli en släcktfest för att fira att han och hans systrar fyller år. Det kommer nog att bli...intressant.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Nyströmer - 28 september 2014 20:03

Även om jag inte är rädd/har fobi för hundar längre så har jag 18 års erfarenhet hundägare som inte visar respekt när dom är ute med hunden. Och tro mig det finns hur många som helst. Så jag tänkte ge några exempel.   1. Inte har sin hund i koppe...

Av Sara Nyströmer - 27 augusti 2013 13:09

Har insett dom senaste dagarna att jag inte får någon "kick" av depp musik. I alla fall inte på samma sätt som förut. Men jag antar att det är för att jag är mycket gladare nu för tiden. Dessutom har jag inte haft någon jobbig dag där musiken är den ...

Av Sara Nyströmer - 21 juli 2013 17:54

Det jag nu tänker skriva är inte riktat mot en bara en lärare utan nästan alla lärare i grundskolan.   När jag var runt 11 år och var med min dåvarande bästis ute på skolgården hittade vi en gren som var ungefär 1 meter lång och så bred att jag i...

Av Sara Nyströmer - 13 juli 2013 21:45

att ju närmare en tenta/omtenta man kommer ju mer nedstämd man blir? Fast sen är det ju också FEMTE gången jag ska göra skiten och i princip hela min utblidning ligger på att jag ska klara den. Så jag har en anledning men ändå... ...

Av Sara Nyströmer - 22 maj 2013 21:33


om personen man fall för fanns i verkligheten. Jag menar bara som omvecklings skull (sarkasm). Den här gången var personen i alla fall mänsklig och inte vampyr eller anna varelse.     Appropå fiction så har jag blivit helt inne på "Underworld" fi...

Ovido - Quiz & Flashcards