Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Rubrik saknas

Av Sara Nyströmer - 28 februari 2010 21:22

Jag har tyvär inte hunnit skriva på ett par dar eftersom jag har varit på filmkväll och har inte haft tid helt enkelt.

När jag åkte hem idag med pendeltåget kollade jag som vanligt efter att jag satte mig vid en hundfri zon då jag är väldigt rädd för hundar. Efter att jag hade åkt några stationer så ser jag en svart hund utan koppel och hundägaren kommer efter. jag blir så arg på ägare som inte kopplar sina hundar när dom är på ofentliga platser som t.ex ett tåg. det finns en anledning till att det finns hundfria zoner på tåg, bussar och båtar. Dom finns där för att allergiska inte ska få en allergishock och för att folk som är rädda ska kunna resa utan att få en panikattack. Jag hade tur att en kompis var med mig och satt närmast gången medans jag satt vi fönstret annars hade jag nog fått en panikattack och ställt till med en "scen" då jag inte kan kontrolera min kropp i en sån situation. Jag kan inte förklara varför jag är rädd för djur, jag skulle bara vilja att ni hundägare sätter koppel på era djur så att min vardag blir enklare. När jag möter en ägare med en hund som är kopplad minskar min räddsla med 50 %. Alltså en väldigt stor skildnad och min stress minskar också. Så snälla koppla era hundar.

 

  

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Nyströmer - 28 september 2014 20:03

Även om jag inte är rädd/har fobi för hundar längre så har jag 18 års erfarenhet hundägare som inte visar respekt när dom är ute med hunden. Och tro mig det finns hur många som helst. Så jag tänkte ge några exempel.   1. Inte har sin hund i koppe...

Av Sara Nyströmer - 27 augusti 2013 13:09

Har insett dom senaste dagarna att jag inte får någon "kick" av depp musik. I alla fall inte på samma sätt som förut. Men jag antar att det är för att jag är mycket gladare nu för tiden. Dessutom har jag inte haft någon jobbig dag där musiken är den ...

Av Sara Nyströmer - 21 juli 2013 17:54

Det jag nu tänker skriva är inte riktat mot en bara en lärare utan nästan alla lärare i grundskolan.   När jag var runt 11 år och var med min dåvarande bästis ute på skolgården hittade vi en gren som var ungefär 1 meter lång och så bred att jag i...

Av Sara Nyströmer - 13 juli 2013 21:45

att ju närmare en tenta/omtenta man kommer ju mer nedstämd man blir? Fast sen är det ju också FEMTE gången jag ska göra skiten och i princip hela min utblidning ligger på att jag ska klara den. Så jag har en anledning men ändå... ...

Av Sara Nyströmer - 22 maj 2013 21:33


om personen man fall för fanns i verkligheten. Jag menar bara som omvecklings skull (sarkasm). Den här gången var personen i alla fall mänsklig och inte vampyr eller anna varelse.     Appropå fiction så har jag blivit helt inne på "Underworld" fi...

Ovido - Quiz & Flashcards