Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

börja om

Av Sara Nyströmer - 1 januari 2011 20:40

Det är ett halvår sen jag skrev på bloggen nu, och tänkte försöka börja igen.

Har hänt en hel del sen sisst, och tänkte börja med att uppdatera.


- I sommras åkte jag dels till Sweden rock festival och sen på endags festivalen i stockholm, Sonisphere festival. 

Sweden rock var helt underbart! Eftersom att jag har/har haft (har inte kunnat nå henne på ett tag nu) en kompis som bor i samma stad som festivalen är i och hon också hade biljett dit sov jag hos henne och inte i tält. Väldigt skönt faktiskt. På morgonen innan vi skulle dra dit var jag så grymt närvös att något skulle gå fel, som att jag skulle springa till fel scen när grindarna öppnades då min "idols" ena band spelade först. hursomhelst var så så nervös att jag spydde typ 15 min innan vi skulle dra dit. Dom tre dagarna jag var där är bästa dagarna i mitt liv. orskaen till det är att dom är dom tre första dagarna jag inte tänkte alls på vad jag blev utsatt för i åttan, och då var det ändå tre ½ år sen det hände. Och så klart för att jag hörde min absoluta favoritlåt genom tiderna: Gary Moore "over the hills and far away". Sonisphere var också bra, dock uppstod det en "nära döden upplevelse".


- Började mitt sista år på gymnasiet. 

Ska bli skönt att ta studenten (studentmössan är redan beställd) men tråkigt att lämna Vaxta (smeknamnet på min skola/internat).


- Kom ut som Bi för min älskade bror. 

Har kommit ut för min mamma innan och en kurator på BUP, nu väntar världen. 


- Såg en av mina absouluta favoritband på anexet: Bullet for my valentine.

Bästa konserten hitils, det finns inte en enda låt som dom har gjort som jag inte gillar. Always in my heart!


- Fyllt 18.

Freedom! Det enda som är dåligt med att fylla 18 är att det inte finns så många rock klubbar som släpper in 18-åringar. Men min mamma har hittat en som jag funderar på att gå till på fredag om jag får med mig några, men det ska jag nog. Rocks vid mariatorget är det.


- I september i år fick vi svar på våran anmälan som vi gjorde mot min förra skola för att dom inte hade gjort tillräckligt när jag blev mobbad och kränkt. Skolinspektionen/skolverket gav mig rätt. Otroligt skön känsla att få det bekräftatt. Vi bad också om att få ekonomisk ersättning får "sveda och verk", men det fanns inte tillräckliga skäl för det. Blev ändå glad av beskedet. 



 



     


Bilderna är suddiga men det var dom bästa jag kunde hitta. Det är från släktfesten när jag fyllde 18. Tre vackor sen ungefär. 


Dagens låt: Waking the demon - Bullet for my Valentine

 
 
Heli

Heli

15 januari 2011 23:42

Way to go girl! <3

http://heliotropen.blogspot.com

Sara Nyströmer

15 januari 2011 23:44

så jag antar att du såg det där...speciella?

 
Heli

Heli

16 januari 2011 10:05

Jäpp. =)

http://heliotropen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Nyströmer - 28 september 2014 20:03

Även om jag inte är rädd/har fobi för hundar längre så har jag 18 års erfarenhet hundägare som inte visar respekt när dom är ute med hunden. Och tro mig det finns hur många som helst. Så jag tänkte ge några exempel.   1. Inte har sin hund i koppe...

Av Sara Nyströmer - 27 augusti 2013 13:09

Har insett dom senaste dagarna att jag inte får någon "kick" av depp musik. I alla fall inte på samma sätt som förut. Men jag antar att det är för att jag är mycket gladare nu för tiden. Dessutom har jag inte haft någon jobbig dag där musiken är den ...

Av Sara Nyströmer - 21 juli 2013 17:54

Det jag nu tänker skriva är inte riktat mot en bara en lärare utan nästan alla lärare i grundskolan.   När jag var runt 11 år och var med min dåvarande bästis ute på skolgården hittade vi en gren som var ungefär 1 meter lång och så bred att jag i...

Av Sara Nyströmer - 13 juli 2013 21:45

att ju närmare en tenta/omtenta man kommer ju mer nedstämd man blir? Fast sen är det ju också FEMTE gången jag ska göra skiten och i princip hela min utblidning ligger på att jag ska klara den. Så jag har en anledning men ändå... ...

Av Sara Nyströmer - 22 maj 2013 21:33


om personen man fall för fanns i verkligheten. Jag menar bara som omvecklings skull (sarkasm). Den här gången var personen i alla fall mänsklig och inte vampyr eller anna varelse.     Appropå fiction så har jag blivit helt inne på "Underworld" fi...

Ovido - Quiz & Flashcards