Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Sara Nyströmer - 24 januari 2013 22:07

Japp, jag älskar böcker.

Just nu har jag ca 100 sidor kvar på sista delen i Fallen serien av Lauren Kate. Är alltid speciellt att läsa ssta delen i en serie man gillar väldigt mycket. Man brukar ju kunna förutsäga slutet på ett eller annat sätt efter att ha läst förorden och i så fall kommer boken att sluta bra men inte bra för huvudpersonerna. Detta håller på att göra mig galen. Vill att det ska sluta bra för dem för dem har gått igenom så mycket att dem förkänar det. Men om det skulle vara så att det slutar dåligt för dem så är det inte första gången jag blivit arg för att jag tycker att boken skulle sluta på ett annat sätt. När jag hade läst klart Hunger games serien var jag så otroligt arg att jag glömde bort att det var mitt i natten och skrek "Fan!" rakt ut. Även fast det var ett halvår snart som jag läste ut böckerna är jag fortfarande lite små sur. Kan låta fånigt men jag blir så otroligt inne i böckerna jag läser.

Förutom Rapture som boken jag läser just nu heter så har jag lånat Harry Potter 7. Och efter att jag har läst klart HP har jag minst 7 böcker till jag vill läsa. 


Förutom att läsa böcker så består min vardag av att lyssna på musik och just nu kan jag inte sluta lyssna på Black Vail Brides nya skiva: Wretched and divine - the story of the wild ones. Tycker att varenda låt är helt underbar. Har lyssnat på dem förut men aldrig på det här sättet. Såg dem desutom live på Sweden rock 2011. Deras konsert var bra men jag skulle vilja se dem igen och verkligen njuta den här gången. Appropå festivaler så ska jag gå på Metaltown och Bråvalla festivalen. Detta betyder att om det blir som jag tänkt att jag kommer att se 4 av mina fem favoritband under det kommande året. Så förutom att det blir lite problem med plugget så kommer den kommande halvåret att bli helt underbar.

Ovido - Quiz & Flashcards