Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

I´m back!

Av Sara Nyströmer - 22 januari 2013 17:41

...för tillfället i alla fall.

En hel del har hänt sedan jag skrev här. Jag har kommit in på sjuksköterskeprogremet på Mälardalens högskola och är inne på min tredje termin. Dock har dett inte gått som jag har velat riktigt. Finns några tentor jag inte har klarat en. Varav en av dem är en stoppkurs. Vilket betyder att eftersom jag inte klarde tentan som jag gjorde i torsdags så får jag göra individuell utformning av programet. Om jag har tur så kom jag lite närmare godkänt än innan. Det som kan vara bra med att göra individuell utformning av programet är att jag kanske hinner klara de tentor jag inte har lyckats med ännu. även fast jag ska gå två kurser varav ena läser man i termin fyra igentligen kanske jag får det lite lugnare och kan fokusera på dem under vårterminen.


Jag har inte bara pluggat utan jag har läst en hel del. Och då menar jag så klart skönlitteratur. I sommras när jag var på väg till gran kanaria med pappas sida av familjen så köpte jag en bok på Pocket shop. Hade inte hört om den tidigare men av det lilla som stog på baksidan verkade den helt okej. läste inte så mycket på planet ner men på kvällen innan jag kunde somna hann jag läsa rätt mycket. Andra kvällen var jag fast. Har aldrig förstått mig på min bror som kan sitta uppe halva nätterna och ibland hela natten och läsa en bok förens jag läste den här boken. Kunde sitta uppe till tre och läsa och då fick jag verkligen slita mig och nästan tvinga mig att släcka lampan. Boken heter Divergent och är första boken i en trilogi som den sista boken kommer ut i höst. Den är lite på samma spår som Hunger games serien. Fast om ni frågar mig så tycker ja så klart att Divergent är bättre. När jag kom hem från Gran kanaria (var bara där i en vecka) så åkte jag till sci-fi bokhandeln i gamla stan och köpte den andra boken i serien och åkte hem och läste 400 sidor på en dag. Boken är på drygt 500 sidor och ville dra ut på boken lite för att njuta så mycket så möjligt så på kvällen var det väldigt svårt att lägga ifrån sig boken. Sedan dess har jag läst om båda böckerna en gång, och kommer nog att läsa om dem en gång till innan tredje boken kommer ut. 


Så, nu ska jag inte prata mer om Divergent serien. I alla fall inte i det här inlägget. Även om jag har läst mycket och träffat fler människor som några har blivit...vänner. Jag skrev tre punkter för det är fortfarande otroligt svårt för mig för mig att kalla personer för mina vänner men det kanske är förståligt. Det jag tänkte komma till är att den här höste och även sensommaren har varit en av de jobbigaste jag har haft sedan högstadiet. Jag kan inte sätta ord på vad som har gjort att jag har mått så dåligt som jag har gjort. Jag vet att dock att jag har läst så mycket för att jag inte bara älskar att läsa utan för att komma undan min egen verklighet och tankar på något sätt. Det är lite bättre nu men det varierar från dag till dag. Idag, förutom att jag har fått ungefär fyra timmars sömn så att jag är trött så är den rätt bra. Ja, fram tills jag fick reda på att jag inte klarde tentamen såklart. Även om jag var beredd på att jag inte klarde den så får självförtroendet en smäll. Men jag kommer inte att ge upp. Inte än i alla fall. För jag vill det här för mycket för att en enda tent ska hindra mig.

 
 
Ingen bild

Frida Lavén

23 januari 2013 21:38

Jag tycker att du är jätte duktig som kämpar och kämpar. Det är en riktig uppförsbacke när man har omtentor som ligger och jävlas med en, speciellt sådana som är stoppkurser, det gör det ju bara mera stressande.
Jag hoppas att du inte ger upp programmet utan att du kämpar vidare och når ditt mål! Du är duktig och en väldigt trevlig tjej som definitivt hör hemma i vårdyrket!

Kram
Frida

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Nyströmer - 28 september 2014 20:03

Även om jag inte är rädd/har fobi för hundar längre så har jag 18 års erfarenhet hundägare som inte visar respekt när dom är ute med hunden. Och tro mig det finns hur många som helst. Så jag tänkte ge några exempel.   1. Inte har sin hund i koppe...

Av Sara Nyströmer - 27 augusti 2013 13:09

Har insett dom senaste dagarna att jag inte får någon "kick" av depp musik. I alla fall inte på samma sätt som förut. Men jag antar att det är för att jag är mycket gladare nu för tiden. Dessutom har jag inte haft någon jobbig dag där musiken är den ...

Av Sara Nyströmer - 21 juli 2013 17:54

Det jag nu tänker skriva är inte riktat mot en bara en lärare utan nästan alla lärare i grundskolan.   När jag var runt 11 år och var med min dåvarande bästis ute på skolgården hittade vi en gren som var ungefär 1 meter lång och så bred att jag i...

Av Sara Nyströmer - 13 juli 2013 21:45

att ju närmare en tenta/omtenta man kommer ju mer nedstämd man blir? Fast sen är det ju också FEMTE gången jag ska göra skiten och i princip hela min utblidning ligger på att jag ska klara den. Så jag har en anledning men ändå... ...

Av Sara Nyströmer - 22 maj 2013 21:33


om personen man fall för fanns i verkligheten. Jag menar bara som omvecklings skull (sarkasm). Den här gången var personen i alla fall mänsklig och inte vampyr eller anna varelse.     Appropå fiction så har jag blivit helt inne på "Underworld" fi...

Ovido - Quiz & Flashcards