Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Sara Nyströmer - 4 mars 2010 22:33

Har inte så mycket att blogga om idag. I morron ska jag till logopeden för att få ett hjälpmedel på "resept" så att jag får det lättare på lektionen. Ja , jag har diagnosen dyslexi (om det nu stavas så), det betyder att jag har läs och skrivsvårigheter. Jag fick diagnosen när jag gick i sexan, man kan tycka att det är sent och det är det också men om man ska göra högskoleprovet så måste man ha en diagnos gjord i åttan eller senare så det ska vi också få fixat i morron. Jag måste erkänna att dyslexin har gjort så att jag har fått sämmre själförtroende ibland men jag tänker inte det stoppa mig från att skapa en blogg där man skriver mycket eller att bli sjuksköterska (som jag vill bli) bara för att jag stavar fel. Jag är lika smart som alla andra och har lika stor potensial som andra, om man tänker efter så har personer som Albert Einstien (som vars IQ var betydligt högre än medelbefolkningens) , kungen och prinsessan Viktoria dyslexi. Det kommer att bli tufft och kämpigt men jag kommer att klara det bara jag tror spå mig själv och har min familj som stöttar mig. 

Ovido - Quiz & Flashcards