Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Sara Nyströmer - 10 februari 2013 17:03

Har börjat inse att jag ska se Slipknot igen i sommar. Har gått runt hela dagen och storler åt tanken. Helt sjukt att det är snart två år sen jag såg dem för första gången. Om man bara hade sett dem innan bassisten dog. Men men, är glad för att se dem igen i alla fall. Kommer troligtvis att gråta den här gången också. Hoppas att jag hamnar längst fram vis stängslet igen. Hade tänkt att vara lite längre in i mitten den här gången. Blev halvt mosad förra gången och minns att jag hade lite blåmärken där stängslet hade tryckts som värst. Fast det var nästan bra för det var som en påminnelse för mig att jag hade faktiskt sett dem. På kvällen när jag och min kompis kom hem satte vi på teven för att varva ner oss lite. Så fort det kom musik, och det spelade ingen roll om det var reklam eller något annat var jag tvungen att byta kanal för det var som om jag fortfarande var i publikhavet och musik annan musik skulle på något sett förstöra det. Låter knäppt jag vet men så var det.

För mig handlar Slipknot inte bara om att jag älskar deras musik. Utan dem räddade på ett eller annat sätt mitt liv. Nu blir jag lite dramatisk igen men det är sant. Jag började lyssna på dem när jag gick första året på gymnasiet knappt två år efter att jag blev mobbad. Jag hade då börjat bli arg för att det hade hänt mig och jag hade svårt att hitta mig själv igen. Slipknot lät mig ta ut min ilska genom deras texter och aggresiva musik. Hade under det första året på gymnasiet inga vänner kände mig därför ensam men musiken gjorde att jag hade någonting. 


Verserna ur "People = shit":


Come on down, and see the idiot right here
Too fucked to beg and not afraid to care
What's the matter with calamity anyway?
Right? Get the fuck out of my face
Understand that I can't feel anything
It isn't like I want to sift through the decay
I feel like a wound, like I got a fucking
Gun against my head, you live when I'm dead


One more time, motherfucker


Everybody hates me now, so fuck it
Blood's on my face and my hands, and I don't know why
I'm not afraid to cry, but thats none of your business
Whose life is it? Get it, see it, feel it, eat it
Spin it around so I can spit in its face
I want to leave without a trace
Cause I dont wanna die in this place

 

It never stops
You can't be everything to everyone
Contagion, I'm sitting at the side of Satan
What do you want from me?
They never told me the failure I was meant to be
Now, over do it; don't tell me you blew it
Stop your bitching and fight your way through it
I'm - Not - Like - You - I - Just - Fuck - Up
Hear me motherfucker everybody needs to die
Hear me motherfucker everybody needs to die




Ovido - Quiz & Flashcards