Alla inlägg den 4 april 2010

Av Sara Nyströmer - 4 april 2010 19:56

Den här helgen har jag och mamma varit med mormor på mormors landställe som ligger i Ängelsberg (om ni nu vet vart det ligger :P). I lördags åkte vi till Romme och åkte skidor. Det var as kul att åka dom röda backarna , specielt den här gånge då jag kom över min räddsla att åka nån annan lift än bara knapplift. Så den här gången vågade jag faktiskt åka sittliften. Jag måste erkänna att det var lite läskigt i början men efter en liten stund kändes det betydligt bättre.

sissta åket som jag och mamma åkte tänkte vi först åka en röd backe men då blev jag lite över entusiastisk och ville istället åka en svart backe. Det skulle jag inte ha gjort. Först när jag kollade ner för backen så såg jag att den var väldigt brant men jag åkte några meter ändå, men efter dom metrarna blev jag rädd och fick panik, och vid ett tillfälle så "låste" jag mig och kunde inte svänga. Allt detta hände mitt under sittliften och alla som åkte förbi stirrade på mig där jag satt i snön och försökte ta mod till mig. Det var bara lite pinsamt. Fast när jag väl hade kommit upp på benen igen och det bara var en halv backe kvar som var svart gick det bra igen och jag klarade av att svänga :). Och tack och lov kom det en röd backe som man kunde åka nedför sen. Nu dagen efter har jag ont i säkert varenda muskel i kroppen och antaglige några blåmärken på g.


I morron ska jag och mamma ut på stan på jakt efter en cykel till mig. Om nu butikerna är öppna i morron och jag hittar en cykel som är bra med en fin färg (helst knallgrön) det vill säga.

Glad påsk på er alla!


  


Ovido - Quiz & Flashcards