Alla inlägg den 11 april 2010

Av Sara Nyströmer - 11 april 2010 00:47

Det känns som om jag har varit väldigt konstnärlig dom senaste två dagarna. Igår (fredags) gjorde jag en mask i gips och idag (lördag) har jag börjat måla på en tavla alldeles på egen hand. Jag har fram till nu haft hjälp av min mormor som också målar, och hon har typ haft som en målar skola med mig kanske fem ggr. Jag är faktiskt nöjd med tavlan hittills även fast den inte är på långa vägar klar. Motivet är en utomhus konsert tagen ur artistens perspektiv. Apropå konserter så ska jag gå på bandit all ages nu på lördag om två veckor, längtar som tusan!

Masken jag har gjort är väldigt enkel och kanske inte så jämn, men det är ju min första så det gör inget, det hör ju liksom till. Jag har dock inte målat den ännu. Jag funderar på att måla den ungefär som Joey Jordisons mask i Slipknot. Jag älskar dom, och deras masker är grymma! Dock så kommer den inte att bli lika snygg som hans mask, men jag kommer nog att bli nöjd ändå.


         Ungefär så här hade jag tänkt att jag ska måla masken.

Ovido - Quiz & Flashcards